Időutazás a TársasFészekben!

Időutazás a TársasFészekben!

2017 őszén egy nagyszabású kampányba kezdünk, amiben bebizonyítjuk, hogy nem csak térben, hanem időben is lehetséges utazni!

Olyan társasjátékokat kezelünk kiemelten hétről hétre a klubnapok alkalmával, melyek egy adott történelmi korszak eseményéhez, társadalmi berendezkedéséhez, világképéhez, kultúrájához vagy az adott korban végbement változásokhoz kapcsolódnak.

Gyere el a szervezett alkalmakra kedden és szerdán 17-22 óráig, szombaton 14-20 óráig, hogy játékmester segítségével, könnyedén játszhass a felsorolt játékokkal vagy üljetek be a SAS és KOS társasjáték szaküzlet nyitvatartási idejében bármikor és ismerkedjetek meg önállóan a társasokkal!

Válj Te is időutazóvá a társasjátékok segítségével! Vár az időgép, melynek kezelői a Győri Társasjáték Egyesület játékmesterei lesznek.

Indulás minden alkalommal a TársasFészekből: Győr, Szent István út 41. Az útiköltség továbbra is a jelképes 200 forint személyenként, alkalmanként. Ha van a hét témájához illeszkedő játékod, hozd el és mutasd be Te is a klubban!

A rendezvény ideje alatt meglátogatott korokról bővebb leírást itt  vagy a kor nevére kattintva olvashattok.

1. hét 09.25-10.01.
Őskor
A történelem leghosszabb korszaka, olyan képzeletet megmozgató jelenségekkel, mint az első élőlények megjelenése a Földön és a környezeti változásokhoz való alkalmazkodásuk, a dinoszauruszok uralkodása vagy a kőkorszaki emberhez kötődő eszközkultúra kialakulása.
A játékok során átélhetjük, kideríthetjük, milyen sikeresen védekeznénk egy új fajként a körülöttünk folyamatosan változó állatvilághoz (Evolúció), hogyan reagálnánk a változó klímához, hogyan növelnénk túlélési esélyeinket (Dominant Species), vagy éppen kőkorszaki emberként kell helytállnunk és törzsünk jólétét, túlélését biztosíthassuk (Stone Age).

(- ie. 5. évezred)

Candamir
Dominant Species
Evolúció
Stone Age
2. hét 10.02-10.15.
Ókor
Az emberiség történelmének az írásbeliség megjelenésétől a Nyugatrómai Birodalom bukásáig tartó korszaka. A teljesség igénye nélkül néhány történelmi esemény, ami eszünkbe juthat: a lenyűgöző egyiptomi építészeti emlékek létrejötte (Imhotep), a világ 7 csodájának mesébe illő létezése (7 csoda), Mezopotámia területén elhelyezkedő, a földművelést, a kereskedelmet, a vallást és a társadalom központi irányítását alkalmazó birodalmak virágzása (Tigris & Euphrates). Ne feledkezzünk meg a világ távolabbi szegleteiről sem: Kínában az uralkodó dinasztiák gyakran helyi kiskirályok legyőzésével virágoztatták fel birodalmukat (Han), valahol Közép-Amerikában pedig az azték törzsek éltek és fejlődtek békében egymás mellett, de nem voltak restek fegyvert ragadni (Aztlán).

(ie. 4. évezred –
iu. 4. század)

7 csoda
Atlantis
Aztlán
Catan Histrorische I
Catan Histrorische II
Elysium
3. hét Han
Hanging Gardens
Imhotep
Indus
Pantheon
Tigris & Euphrates
Théba
4. hét 10.16-10.22.
Korai középkor
Nem hibáztathatjuk magunkat, ha azonnal a népvándorlás hosszú évszázadai jutnak eszünkbe. Három játékkal is átélhetjük ezt: viking kereskedők és felfedezők (Explorer of the North Sea), hajósok (Raiders of the North Sea) és harcosok (Blood Rage) életébe, kultúrájába pillanthatunk be. Ebben a korban alakultak ki a skót klánok (Isle of Skye) és érte el csúcsát a maja civilizáció Közép-Amerikában (Tzolk’in: The Mayan Calendar).

(5–10. század)

Blood Rage
Explorers of the North Sea
Isle of Skye
Raiders of the North Sea
Tikal
Tzolk’in: The Mayan Calendar
5. hét 10.23-10.29.
Érett középkor
Katonailag megerősödő királyságok, gyorsan növekvő népesség és városiasodás jellemzi ezt a korszakot. A növekvő gazdagság kiragadott példái a burgundiai kastélyok építése (The Castles of Burgundy) vagy a többször átépített monumentális mór erőd (Alhambra). Megjelent a környezeti elemek átalakításának, az örök élet kutatásának áltudománya (Alchemists). Európa határaihoz közelített a fekete halál, megállítására vajmi kevés esély mutatkozott (Rattus). A Távol-Keleten egy új társadalmi réteg jelent meg, az arisztokrata szamurájok (Szamuráj szellem).

(11–13. század)

Alchemists
Alhambra
Carcassonne
The Castles of Burgundy
Rattus
Rattus Africanus
Szamuráj szellem
6. hét 10.30-11.05.
Késő középkor
Ellentmondásos korszak, az időszak első fele Európában hanyatlást hozott, gazdasági visszaesés és kis jégkorszak tette nehezebbé az életet, mind emellett dúlt a százéves háború (Stronghold). A 15. században azonban az elszenvedett veszteségek mérséklésének igénye a gazdaság és társadalom újraszerveződését eredményezte. Ennek sikere lett Itáliában a reneszánsz művészet (Fresco), vagy az építészet virágzása (Palazzo). Új lehetőségek nyíltak az emberek előtt a gazdagodásra, hírnév szerzésére (Village), a városi életmód elterjedésére (Keyflower). Ez utóbbi igény kínai településeken is megjelent, szokatlan alakú körházak formájában (Round House), melyek legrégebbike 1371-ben épült meg.

(14–15. század)

Fresco
Keyflower
Palazzo
Round House
Stronghold
Village
7. hét 11.06.-11.12.
Korai újkor
Ez a korszak a tanúja Amerika kolonizációjának, fokozódó gazdasági hasznosításának (Puerto Rico), a Kelet-Indiai Társaságok virágzásának (Batavia), amiben felfedezhetjük a globalizáció kezdeti állomását. A reneszánszt felváltotta a barokk, aminek késői ága a rokokó (Rococo) mintegy lázadásként, játékosabb, könnyedebb stílussal váltotta le az előd művészeti stílust. Ebben a korban kezdődött el az egyiptológia tudományos alapokra helyeződése (Archaeology), és feltették a kérdést: hová vezetnek a piramisok labirintusai (Mask of Anubis)?

(16-18. század)

Archeology
Batavia
Mask of Anubis
Puerto Rico
Rococo
8. hét 11.13.-11.19.
Felfedezések kora
Ide olyan társasjátékokat gyűjtöttünk össze, melyekben a hajózás, a földrajzi felfedezések, új területek kolonizációja, térképek fehér foltjainak megszűntetése központi szerepet kap. Kipróbálhatjátok, milyen Amerigo Vespucci, a reneszánsz korában élt olasz felfedező, kereskedő és térképész szerepébe bújni (Amerigo), egy erős birodalom vezetőjeként új területekre kiterjeszteni befolyásod (Endeavor), vagy az Északnyugati-átjáró felderítése közben nehézségekkel megküzdeni (Expedition: Northwest Passage).
Amerigo
Endeavor
Expedition: Northwest Passage
9. hét 11.20.-11.26.
Modern újkor
Gazdag, egyre jobban tőkésedő nagyhatalmak létrejötte és versengése (Imperial) jellemezi ezt a kort. A tőkefelhalmozás, az első és a második ipari forradalom új technikai vívmányok megjelenését eredményezte, új és gyorsabb közlekedési módok jelentek meg (Automobile, Chicago Express). Európában bővült a szolgáltató szektor (Thurn und Taxis), a kereskedelem (Portobello Market), és még mindig épültek mesébe illő kastélyok, hogy nemzetek gazdagságát hirdessék (Castles of Mad King Ludwig).

(19-20. század)

Automobile
Chicago Express
Imperial
Portobello Market
Die Schlösser des Ludwig King
Thurn & Taxis
10. hét 11.27.-12.10.
Napjaink
Talán furcsán hangzik, hogy időutazásra hívunk Benneteket – napjainkba. Igazából nekünk is feleslegesnek tűnik. De akkor mire vállalkozunk ezzel a korral? Bemutatjuk, mi is foglalkoztatja az emberiséget napjainkban, milyen trendek jelennek meg életvitelünkben – a teljesség igénye nélkül.
Épített környezetünket egyre inkább az urbanizáció, az alaposan megtervezett városépítés (City Tycoon) jellemzi, ami végül meghatározza az igénybe vehető, elérhető szolgáltatásokat és alakítja át életvitelünket. Melyikünk nem rendelt még pizzát házhozszállítással (Papá Paolo) vagy étkezett gyorsétteremben (Burger Bross)? Lépten-nyomon eltérő igényű turistákba botlunk az idegenforgalom növekedése miatt (Grand Hotel Austria), de mi is utazhatunk repülővel, lévén, hogy a légi forgalom elterjedtté, könnyebben elérhetővé vált (Airlines Europe). Sajnos az egymástól nagy távolságra fekvő területek közötti összekötések miatt a különleges betegségek gyorsabban szóródhatnak szét a világban, ezért egy-egy járványkitörés során hatalmas erőfeszítéseket kell tenni, hogy a terjedést megállítsuk (Pandemic). Mai világunk egyre több embernek teszi lehetővé, hogy extrém sportot űzzön: barlangokat kutasson fel (The Cave), sarkkörökre látogasson el (Race to the North Pole), vagy életveszélyes hegymászásba vágja fejszéjét, bocsánat, jégcsákányát (K2). Korunk fő kihívása a környezetvédelem, és az, hogy miként tudunk kimerülő erőforrásokkal gazdálkodni, fenntartható fejlődést elérni (Vanuatu).
Airlines Europe
Aquaretto
Burger Bross
The Cave
City Tycoon
Grand Hotel Austria
11. hét K2
Pandemic
Papá Paolo
Race to the North Pole
Vanuatu
Zooloretto
12. hét 12.11.-12.18.
Jövő
Merész dolog lenne tőlünk a jóslás, nem támaszkodhatunk másra, mint játékainkra és fantáziánkra. Némely előrejelzés azonban már nem is számít annyira a valóságtól elrugaszkodottnak, mindenképpen érdemes elgondolkodni rajtuk. Hamarosan elolvadhatnak bolygónk jégsapkái, vajon mit kezdünk addig velük (Antarctica)? Az emelkedő vízszint vajon mit veszélyeztet, hogyan mentjük ki Velence varázslatos kincseit, mielőtt a tenger fenekére kerül (Venezia 2099)? Az emberiség ismét űrutazásra készül, méghozzá a Marsot veszi célba, vajon képes-e élhető környezetet ott kialakítani önmaga részére (Terraforming Mars)? Lesz-e vajon ezen kívül még más úti célunk az űrben, netán távoli galaxisok, esetleg versengenünk kell idegenekkel (Eclipse)? Elképzelhető, hogy hamarosan az általunk készített robotok önállóan gondolkodnak és cselekszenek? Hogyan küzdünk meg velük, ha elveszítjük felettük a kontrollt és ellenünk fordulnak (Planet Defenders)?
Antarctica
Eclipse
Imperial 2030
Planet Defenders
Terraforming Mars
Venezia 2099