Infinity

Az Infinity wargame egy animés hangulattal jellemezhető, jövőben játszódó, kisegységes figurás játék. Az anime jelleg mind a játék rendszerében, mind pedig a figurák faragásában visszaköszön. Aki járatosabb a japán animációs világ történetei között, annak az Appleseed és a Ghost in the Shell hatása is erősen érezhető lesz a rendszeren, leginkább a figurák kinézetében és a képességeiben. De lássuk, mi is a játék kerettörténete!

A játék háttere szerint az emberek kijutván a világűrbe, elkezdték kolonizálni a lakható bolygókat. Viszont, – mint ahogy sejthetjük, – még mindig nem egységes az emberiség, folyamatosan egymással versengenek és háborúznak. infinity_1Ezzel még nem is lenne akkora baj, de – mintha a készítők elgáncsolták volna a meghallgatásra igyekvő hollywoody rendezőt, – az emberiség még akkor se akar összefogni, mikor megjelenik egy erős, idegen faj. Ebből sejthető, hogy nem éppen barátságosak a jövevények. Mint kiderült, egyetlen céljuk, hogy az emberiséget beolvasszák maguk közé, és azokat, akik nem érdemesek erre a kegyre, könnyen és lelkiismeret furdalás nélkül nélkülözhetőnek minősítik. Persze az emberiség nem vágyik erre a kitüntetett figyelemre, és a nemzetek egymástól függetlenül, de ellenállnak. Lássuk ezeket a nemzeteket!

PanOceania az egyik legnagyobb hatalmú nemzet, mely a Földből a legnagyobb területeket birtokolja. Nagy katonai, és robotizált haderővel rendelkezik, és a legtöbb gyarmatbolygóval. PanOceania mellett a Yu Jing a másik nagyhatalom. A régi Föld ázsiai részét birtokolja, főleg Japánt és a kínai területeket, illetve egy-két gyarmat bolygót. Nagyon fejlett az álcázó és nehézpáncélos technológiájuk.

infinity_5Tovább haladva a Haqqislamot kell megemlítenünk, vagyis az új iszlámot, mely a régi arab államokból alakult ki. Katonái – ki gondolná, – nagyon vallásosak, és a nemzet igen fejlett orvosi technológiával rendelkezik. Az Ariadna az egyetlen olyan csoportosulás, melynek tagjai az első telepes hajók túlélőinek leszármazottai. Kénytelenek voltak pionírként egy idegen világban túlélni. Vegyes népcsoport, mely még őrzi a régi Föld sok-nemzeti öntudatát. Így a bolygójukon van skót, francia, orosz és amerikai nemzetiségű város is. Igazi túlélők.

A Nomadok visszautasították a letelepedést, inkább három óriás űrhajóval járják a világűrt
és vidáman fosztogatják a többi nemzetet. Fejlett hacker felszereléssel, mutációs kísérletekkel kerekedhetnek ellenfeleik fölé. infinity_2Az Aleph tagjai az emberiség felügyelőinek tartják magukat, és mindenki – főként az országok/nemzetek kormányainak, – legnagyobb bosszúságára ténylegesen úgy is viselkednek, mintha lenne beleszólásuk. Az Aleph kicsi, de ütőképes sereggel, továbbá fejlett robotikai és klónozó technológiával rendelkezik. Az ellenség csapatait is lehet azonban választani a játék során. A Combuined Army az idegenek felderítő serege, mely nekifutásból le akarja igázni az emberiséget. Nagyon keveset tudnak róluk, de az nyílt titok, hogy majdnem mindenben jobbak, mint az emberek – főképp technológia szempontjából. De, hogy szegény ingázó-igázóknak se lehessen egyszerű, bemutatták őket a Tohaa-nak, de a Combuined Army a nagy találkozásuk után angolosan távozott. A Tohaa, mint sejthető, egy másik idegen faj, aminek fejlett biotechnológiája van, és további jellemzője, hogy eddig bizony nem tudta leigázni a Combuined Army. Pedig szerették volna. De tényleg. 🙂 És most egy kicsit szóljunk a játékrendszerről is! Elsőként ki kell emelnünk, hogy a játék a nagyléptékű összecsapások helyett inkább a kommandós akciókat és rajtaütéseket szimulálja. És kifejezetten jól. 🙂 Rendszere parancs elosztáson alapul, azaz minden egyes figura a csapatban egy parancsot generál, de, hogy ezeket melyik figura vagy figurák használják fel, az már a játékos döntése. Ennek köszönhetően előfordulhat, hogy egy körben csak egy figura cselekszik, mert a játékos azzal a figurával akarja elérni a célt/célokat, ezért minden parancsot rá használ el.

A játék egyik további érdekessége, hogy lehet reagálni az ellenfél cselekedeteire. Minden
körben van egy aktív és egy reagáló játékos. Az aktív játékos használja a parancsait, hogy a figurái végrehajthassák, amit akar, míg a reagáló játékos reagálhat egy-egy mozzanattal az ellenfele infinity_4cselekedeteire (ha a reagáló játékos valamelyik modellje rálát az éppen cselekvő figurára, vagy túl közel van hozzá). Persze a reakció mindig nehezebb és jóval korlátozottabb, mint azok a parancsok, amiket egy aktív körben kiadhatna. Minden figurának az értékei határozzák meg a képességeit és felhasználhatóságát. A figuráknál az átlag érték általában 10-12 között mozog, de vannak olyanok, melyeknek akár 15, vagy – nagyon kevés esetben – akár 20 is lehet. A cselekedetek sikerességét kockadobások határozzák meg, mely dobások során a figura saját értéke alá kell dobni egy húszoldalú kockával. Tehát ebben az esetben minél kisebbet dobunk, annál jobb.

Ellenben, ha a próbát az ellenfél ellen hajtjuk végre, akkor nem elég a saját figuránk értéke alá dobni, csak, hogy legyen még egy kis izgalom, nagyobbat kell dobnunk, mint az ellenfelünk. Így a drágább, de jobb értékű figuráknak olykor nagyobb esélyük van, de persze ez se életbiztosítás. A másik érdekesség a figurák képességeiben rejlik. infinity_3Ezek lehetőséget nyújthatnak olyan speciális cselekedetekre és hadmozdulatokra, melyek főleg a kommandókra jellemzőek. Ilyen képességek az ejtőernyőzés, lopakodás, harcművészet vagy éppen a legyőzött ellenfél fegyvereinek elszedése. A játékrendszer magába foglalja az információs háború elemeit is a hackelés képében. A hackeléssel lehet például az ejtőernyősöket akadályozni, robotokat vagy a nehézpáncélosokat megbénítani, de a küldetés tárgyait vagy objektumait is lehetséges befolyásolni. Mint látható, a küldetéseket sokféleképpen meg lehet oldani, akadhatnak érdekes esetek, és kiszámíthatatlan fordulatok, nem egyszer tapasztaltuk. Bőven van még mit mesélni az Infinity világáról, ha akad érdeklődő. Ha felkeltettük az figyelmedet, és szeretnél még többet megtudni erről a gyönyörű figurákkal játszható játékról, keress meg minket klubnapjainkon!