Shadespire

A Shadespire GW egyik legújabb társas-wargame hibrid játéka. Ötletes, szépen kidolgozott, ráadásul gyors és élvezetes játékkal kecsegtet annak, aki kipróbálja.

Történet szerint a Csontsivatagban fekvő Shadespire városa egy apró település volt, míg a vezetői az úgynevezett Katophran-ok fel nem találták az árnyüveget, és abból megalkották a Faneway tükröt, ami összefogta az összes mágikus árnyüveg erejét. Ennek a csodálatos mágikus tárgynak a segítségével az elhunytak lelkeit megőrizhették az örökkévalóságnak, és azok a tanácsaikkal, felfedezéseikkel tovább támogatták az utánuk jövő nemzedékeket. Így a város rövid időn belül hatalmasat fejlődött, és a csoda és a mágia fellegvára lett.

De mint mindennek, ennek a csodának is vége szakadt. Nagash, a holtak és az elmúlás ura, úgy döntött, hogy megbünteti a hatalmát megkérdőjelezőket, mert azok a hatalmát tagadva belenyúltak a világ rendjébe. Hatalmával megátkozta Shadespire-t, aztán összetörte a Faneway tükröt is, és e két tettel köztes létre kárhoztatta az egész várost és a lakosait. Akit a városban ért utol a halál, az a teste foglya maradt és gyakorlatilag elejétől a végéig megélte az elmúlás és rothadás folyamatát. Nem csoda, hogy sokan beleőrültek a folyamatba. Ráadásul a város is kezdett megváltozni, a termek, az utcák naponta vagy épp pillanatonként újra és újra átrendeződtek, lehetetlenné téve a tájékozódást. Sokan pusztultak el ezekben a formálódásokban. A Katophran-ok, hogy megtörjék Nagash átkát, megpróbálták összeszedni a város mágikus kincseit, hogy az árnyüveggel újraalkossák a Faneway tükröt, de a város formálódása ezt nehezítette.  Mikor rájöttek, hogy az itt lakók befolyásolásával nem érhetnek célt, elkezdték megkörnyékezni azokat, akiket a kincsek híre a városba csábított a külvilágból, hogy majd ők teljesítik akaratuk. Főként azért tudtak hatni ezekre a kalandorokra, mert aki belépett a városba, azt ugyanúgy utolérte Nagash átka, mint azokat, akik ott születtek.

Hosszú ideig csak kevesen próbálkoztak meg a városba lépéssel, de mikor néhány szerencsésnek sikerült visszatérnie a Csontsivatagon át Shadespire-ből kincsekkel és varázstárgyakkal, az új hullámban több tucat szerencsevadász és hős döntött úgy, hogy ők is bemennek, dacára annak, amiket a beszámolókból hallottak. Az ilyen kalandoroknak hála újra friss vér festi vörösre Shadespire örökkön változó romos utcáit.

A Shadespire két vagy több csapat közti aréna harcot szimulál, ami során kincsek megszerzése és a kijutás utáni kutatás a cél. Egy csapat indításához három dolog szükséges; a figurák, a küldetés pakli és az erő pakli. A figurák mindig állandóak, mindig annyit és abban az összetételben lehet hozni, ahogy a csomagban adják őket. Ellenben a Küldetés és az Erő kártyák módosíthatók. Amíg a Küldetés pakli fix 12 kártyából áll, bár, hogy milyen küldetések kerülnek bele, azt mi döntjük le. Az Erő paklinak minimum 20 darabból kell állnia, de persze lehet ennél több is. Játékosa válogatja.

Maga a játéktér felhelyezése is nagyon egyedi, mivel a játékosok maguk döntik el, hogy a két térfelet hogyan rakják fel egymáshoz képest, ezzel újabb taktikai lehetőséget adva a csatához.

A dobások se bonyolultak, minden figura támadásánál és védekezésénél fel van tüntetve, hogy melyik ikon számít sikernek. Aki többet dob ezekből a jelekből, az ér el sikert. Ha ez támadás volt, akkor sebezhet. Ha védekezés, akkor kitér.

A játék összesen három fordulóból áll, aminek a végén összegzik a megszerzett győzelmi pontokat, és aki többet szedett össze, az nyert.

Ezzel a játékkal a GW egy gyors, izgalmas és változatos játékot alkotott, amiben a taktika nagy hangsúlyt kapott. Érdemes kipróbálni és aki szeretné, annak lehetősége van erre a Társasjáték Egyesületben.

Heitter Ákos